Sarajlije ipak žive dobro: Za cipele izdvoje i 1.600 KM

0
foto: Faktor

Mušterija, odnosno “odabranih klijenata”, ne manjka

Svaka roba ima svog kupca, pa i ona najskuplja! Iako je normalno u kokuznim vremenima, odreći se, prije svega, luksuza, mnogi ne pomišljaju na to. Ne pomišljaju, prije svega, oni koji taj luksuz sebi mogu priuštiti, oni dubljeg džepa, koji pri tome, vole nositi skupe brendirane stvari.

Iako će nekima možda zvučati nestvarno, obilazeći nekoliko prodavnica luksuzne obuće u glavnom gradu BiH, u kojima je sasvim normalno da par cipela prelazi cifru od 1.000 KM, saznali smo da nikada bolje nisu poslovale, piše Faktor.ba.

Mušterija, odnosno, “odabrnih klijenata”, kako ih nazivaju vlasnici i prodavači u ovim salonima obuće, kako domaćih, tako i stranih, ne manjka.

U jednoj od njih, smještenoj u prizemlju stambeno-poslovnog objekta “Bosmal”, ekskluzivnoj prodavnici “Cesare Paciotti”, koja je u Sarajevu otvorena 2010. godine, sve pršti od luksuza. Dominira obuća, dva poznata italijanska branda “Cesare Paciotti” i “4US”, koja, kako nam rekoše uposlenice, nastaje u fabrici u mjestu Civitanova.

Penzionerkama na rate

Od prodavačice Dženete Karahodže, koja je u ovoj radnji uposlena već devet godina, saznajemo da su najskuplje ženske cipele, koje su do sada prodavali, koštale 1.600, a najjeftinije 590 maraka, dok su muške najskuplje čizme iznosile 1.190 KM.

– Rekla bih da naši klijenti spadaju u krug odabranih, prije svega, poslovnih ljudi, među kojima su sudije, advokati, profesori, ljekari, ali i osobe sa estrade. To su ljudi koji se vole lijepo obući, vole na nogama imati privlačnu, udobnu i modernu obuću. Moram kazati, kako su muškarci naše češće mušterije, ali to ne znači da nam ne dolaze dame. Vrlo često muškarci su ti koje svoje ljepše polovine dovode u našu radnju, kako bi im kupili poklon za razne prilike, kao što su rođendani, godišnjice braka ili veze, 8. mart… – otkriva Karahodža.

Prodavačica nas uvjerava kako je kvalitet njihove obuće ustvari ono što diktira cijenu.

– Naravno! Svaki par napravljen je od najprofinjenije kože, a sportske cipele imaju i anatomske uloške. Neke ženske cipele ukrašene su Swarovski kristalima, a zakovice napravljene su od nehrđajućeg čelika – objašnjava Karahodža.

Kako bi i onima koji imaju srednju prosječnu plaću izašli ususret da nešto kupe, u prodavnici “Cesare Paciotti” svake godine priređuju sniženja.

– Trenutno je pojedina obuća snižena i do 80 posto, pa se neke cipele mogu kupiti i za 99 KM – istakla je Karahodža.

Ali, kako po onoj narodnoj: “Ne jede pitu onaj ko ima, nego ko je navikao”, tako ni skupu obuću ne nose samo oni pozamašnog bankovnog računa.

Borka Tanasković, vlasnica ekskluzivnog Salona obuće “Opera Cubo in” u hotelu “Europa”, uvjerava nas da su njene mušterije i penzionerke, žene koje su naučile nositi kvalitetnu cipelu.  U ovom salonu najskuplje cipele koštaju 790 KM, dok se cijena čizama penje i do 1.200 maraka.

– Moje klijentice su žene koje znaju gledati cipelu, one koje kada je uzmu u ruku, neće reći: “Jednostavna je, zašto toliko košta?” Jako puno je domaćih mušterija, Sarajki, koje tradicionalno vole nositi lijepu obuću, ali i Banjalučanki, a zatim i Slovenki, Zagrepčanki i Beograđanki. S obzirom da je salon u hotelu, mušterije su i poslovne žene ili turistice iz Dubaija, koje odsjedaju u “Europi”. Puno je glumica, pjevačica, doktorica… Moram pomenuti i starije Sarajke, žene koje su u penziji, a koje su cijeli život navikle nositi lijepu i kvalitetnu cipelu. Kako su danas penzije male, izlazim im ususret, tako što im obuću dajem na rate – priča Tanasković.

Cipela od 200 KM nije italijanska

U salonu dominira obuća tri italijanska branda – “Accademia”, “Alexandra Voltan”, koji imaju tradiciju izrade obuće od 1898. godine i “Pas De Rouge”. Stižu iz okoline Venecije, poznate po vrsnim dizajnerima obuće, koji, kako kaže Borka, većinu posla rade ručno.

– Obuća je napravljena od najkvalitetnije kože, a svi ukrasni dodaci izrađuju se ručno, i vodi se računa da svaka nit bude na svom mjestu. Posebno je interesantna obuća branda “Alexandra Voltan”, jer se na nekim njihovim cipelama nalazi i grb Mletačke Republike, a koštaju 590 KM, kolika je cijena i cipela koje ukrašava ručno rađeni paun. Istakla bih i papuče branda “Accademia” koje koštaju 690 maraka. Rasprodale su se, ostao je još samo jedan broj – kaže Tanasković.

Tanasković, koja je po zanimanju diplomirana ekonomistica, a koja se prodajom ekskluzivne italijanske obuće u Sarajevu bavi od 1997. godine, kaže kako prava italijanska cipela ne može koštati 150 i 200 KM.

– Italijani drže do tradicije i još uvijek su u svijetu neprikosnoveni u izradi obuće. Tom poslu predaju se cijeli i svaki detalj dovode do savršenstva. Kako su naši stariji navikli sjediti i igrati domina ili šaha, tako stari vlasnici malih porodičnih manufaktura iz okoline Venecije sjede i pričaju na temu cipela. Sve cipele koje sada imamo u radnji naručili smo prije šest i više mjeseci, a to znači da smo već završili narudžbe za sezonu jesen/zima 2019/20. Naravno, da će i cijena biti pokazatelj takve njihove predanosti. Cipela koja košta 200 KM nije proizvedena u Italiji, nego možda negdje u Albaniji, Bugarskoj, Rumuniji… – prenosi Faktor.