Dužan 145.534 KM za prometne kazne!

0

Visoke kazne nisu rješenje za bahate vozače jer se samo povećava stupanj nenaplativosti i korupcije.

Nesavjesni vozači u BiH, koji svakodnevno ugrožavaju svoj ali i živote drugih sudionika u prometu, nakalemili su dug od skoro 70 milijuna maraka na osnovu neplaćenih kazni, piše Glas Srpske. Rekorderi Da se ukupna dugovanja po osnovu neplaćenih prometnih kazni povećavaju iz godine u godinu pokazuju podaci Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) BiH,  prema kojima su vozači u BiH u ožujku prošle godine bili dužni 63.660.710 KM, dok je ukupni dug sada dostigao 69.625.443 marke. “Apsolutni rekorder u Srpskoj i dalje je Trebinjac sa 60.668 KM kazne, dok rame uz rame sa njim stoji Modričanin koji duguje 572 marke manje”, pokazuju podaci IDDEEA. Statistika svjedoči i da vozači u FBiH za prometne kazne duguju gotovo dvostruko više od onih iz Srpske. Neslavni rekorder u FBiH je Sarajlija koji duguje 145.534 KM. Najveći dug za neplaćene kazne u Brčko distriktu dostigao je 77.360 KM. Kako su naveli u IDDEEA, najčešći prekršaji su prekoračenje brzine, nekoričenje sigurnosnog pojasa i vožnja neispravnog vozila, a vozači često “zaboravljaju” da upale svjetla i nepropisno parkiraju vozila. Kazne nisu rješenje Član Vijeća za sigurnost prometa grada Banja Luka Milenko Jaćimović smatra da visoke kazne nisu rješenje za bahate vozače jer se, kako tvrdi, samo povećava stupanj nenaplativosti i korupcije. Prema njegovim riječima, neslavni rekorderi su našli rupu u zakonu, koju zloupotrebljavaju zbog čega bi trebalo mijenjati propise.

“Postavlja se pitanje zašto takvima do sada nije poništena vozačka dozvola i slično”, istaknuo je Jaćimović za Glas Srpske i dodao da samo povećanje kazni nije riješilo probleme ni u jednoj zemlji.

Video: Obitelj Grabo – Miran san Osim, kako kaže, “udarca po džepu”, nadležni bi trebali uraditi još mnogo toga kako bi se probudila svijest vozača, između ostalog, uvođenjem blokade brzine na vozilu, kao što je slučaj u mnogim zemljama širom svijeta, a neophodna je i edukacija, preventiva i znanstveno-istraživački rad u oblasti sigurnosti prometa. Znanost mora dati odgovor Dodao je da znanost mora pronaći odgovor na pitanje zbog čega raste broj vozača koji za volan sjedaju pod utjecajem alkohola, ne poštuju ograničenja brzine i to ponavljaju, kao i na koje načine se može utjecati da se to smanji. “Prometne propise najmanje poštuju vozači između 25 i 30 godina, dok su početnici na šestom mjestu po pitanju prometnih nezgoda”, rekao je Jaćimović.