Brokula je idealna za detoksikaciju cijelog organizma

0

Brokula je izuzetno popularna namirnica kada se govori o zdravom načinu života i to opravdano.

Brokula ima jak i pozitivan uticaj na sistem za detoksikaciju organizma, a za to je odgovoran spoj tri fitonutrijenta, koja se u posebnoj kombinaciji nalaze u ovoj namirnici.

Ta tri elementa potpomažu sve korake u procesu detoksikacije organizma – aktiviranje, neutralizaciju i eliminaciju nepoželjnih supstanci. Brokula također sadrži neobično jaku kombinaciju vitamina A i vitamina K, a za one sa nedostatkom vitamina D, ovo povrće je idealna namirnica koju treba uključiti u svoj režim ishrane. Još jedno korisno svojstvo brokule je anti-inflamatorno dejstvo, a kada se priprema na pari njegov uticaj na snižavanje lošeg holesterola je na najvišem nivou.

12-sedmično kliničko istraživanje u Jiangsu provinciji Bloomberg škole javnog zdravlja na Univerzitetu Johns Hopkins otkrila je da ljudi koji jedu brokoli izlučuju toksine povezane sa zagađenjem ozona i čestica. Ovo izlučivanje je vazno za prisustvo sulforafana, antikancerogene komponente kojenalazimo u brokoliju.

Da bi došli do ovog zaključka, istraživači su dali učesnicima piće sa vodom, sokom od limete, ananasom i prahom brokule. Kontrolna grupa konzumirala je iste napitke, ali bez praha brokule Nađeno je da su učesnici koji su popili piće sa brokulom izlučili viši nivo karcinogena poznatog kao benzen i iritant pluća poznat pod nazivom akrolein.

Za 4 porcije će vam biti potrebno:

2 kašičice 1 manja glavica crnog luka
– 2, 3 čehna bijelog luka, zgnječena
– 5 šolja brokule, isjeckane
– 2 velika krompira (možete zamjentit batatom) isjeckana na komadiće od otprilike 3 cm
– 4 čaše temeljca
– 1/4 kašičice muskatnog oraščića
– 1/2 kašičice soli
– 1/2 kašičice svježe mljevenog crnog bibera
– ½ kašičice kurkume

U tavi srednje veličine otopite puter na umjerenoj temperaturi. Dodajte crni i bijeli luk i propržite dok ne omekšaju. Dodajte krompir i brokolu i pržite jedan minut. Dodajte temeljac i dovedite do ključanja. Zatim smanjite temperaturu i ostavite da se krčka do 15 minuta tj. dok povrće ne postane mekano i onda ga blendajte da bi ste dobili krem strukturu.

Servirajte uz jednu supenu kašiku hladno prešanog maslinovog ulja i sjemenke po izboru.

O značaju, djelotvornosti i upotrebi brokule za naš portal pisala je Amela Ivković O’Reilly, članica Udruženja nutricionista Irske, Udruženja nutricionista Velike Britanije, Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije i Dip. NT, M.B.A.N.T M.N.T.O.I M.R.S.M, koja je za sve pripremila i recept za čokoladni brownie s ovim voćem.